Потребность в знании бизнес-английского в той или иной мере возникает практически у каждого работника офиса. Гибкость нашей программы позволяет начинать этот курс без всякой специальной подготовки.
Elementary (Бизнес с нуля). Если Вы не имеете никаких знаний по общему английскому: для Вас предлагается учебник, сочетающий в себе общий базовый курс и базовый бизнес-курс (Oxford Business Basics) и позволяющий сэкономить время и не изучать общий курс отдельно. Вы начинаете говорить и сразу же используете бизнес-лексику, не изучая огромного количества ненужных для Вас слов.
Pre-intermediate. Если Вы владеете базовой грамматикой (простые времена) и небольшим запасом общей лексики, можете в 5-6 предложениях рассказать о себе, но не более того: для Вас предлагается учебник, построенный на базе оксфордского базового бизнес-курса и включающий в себя массу дополнительной информации из более 20 источников о структурах компаний, экономических и юридических аспектах бизнеса, а также такие грамматические элементы, как сложные времена и спецконструкции. 80 % занятия - общение на английском языке.
Intermediate / Upper-intermediate. Если Вы достаточно комфортно чувствуете себя в общем английском, определяете сложные времена, Ваш активный словарь включает 2500-3000 слов и Вам не нужна специализация, для Вас предлагается учебник, вобравший в себя лучшие тексты и упражнения, направленные на расширение бизнес-словаря и спецтерминологии, аспекты делопроизводства, неадаптированные тексты из экономических и юридических газет и журналов, а также такие грамматические аспекты как согласование времен, пассивный залог, модальные глаголы, сослагательное наклонение, инфинитивные конструкции. Все занятия проходят исключительно на английском языке в устной форме.
Специализированные курсы
Учащимся уровня Intermediate / Upper-intermediate мы предлагаем следующую бизнес специализацию:
- Экономика
- Маркетинг
- Банки и финансы
- Право
- Туризм
- Отельный бизнес
- IT
Экономика
Содержание курса:
- Selling online
- Companies
- Planning
- Managing people
- Conflict
- Products
- Brands
- Money
- Advertising
- Trade
- Quality
- Innovation
- Competition
- International marketing
- Risk
- E-commerce
- Raising finance
- Customer service
- Crisis management
- Management styles
- Takeovers and mergers
Маркетинг
Содержание курса:
- SWOT analysis
- Marketing strategy and the marketing plan
- Marketing ethics
- The market environment
- Legal aspects of marketing
- Market research
- New product development
- Brainstorming
- Product and service types
- Product life cycles
- Selling product and services
- Branding
- Brand values
- Market segmentation
- Customer needs and behaviour Loyalty programmes
- Motivation marketing
- The marketing budget
- Price
- Logistics and the distribution chain
- Merchandising
- Trade shows
- Telemarketing
- Online shopping and mail order
- Media strategy
- Sales promotions and displays
- Logos
- Public relations and lobbying
- Advertising techniques, etc
Банки и финансы
Содержание курса:
- Personal banking (designed for the Internet, electronic cash, the One account)
- Corporate banking (companies and their banks, company accounts, globalization)
- The banking industry (The European Central Bank, profitable banks, bank mergers)
- International banking (currency markets, sending money overseas: priority payments, foreign trade)
- World economics (economic reports, project finance, deflation)
- Investments (the work of a fund manager, share review, profit from the prophets).
Право
Содержание курса:
- The legal system (sources of law: legislation and common law, the court system, civil procedure, tribunals, Europian Union law, etc)
- Legal professionals (solicitors, barristers, judges, etc)
- Legal professionals in practice (money laundering procedures, legalese, etc)
- Law in practice (formation of company, raising capital by share sale, insolvency and winding up, corporation tax, mergers and acquisitions, etc)
- Liability (personal injury claim, clinical negligence)
- Contract (structure of commercial contract; express and implied terms; exclusions, limitations and standard clauses)
Туризм
Содержание курса:
- What is tourism?
- World destinations
- Tour operators
- Tourist motivations
- Travel agencies
- Transport in tourism
- Accommodation
- Marketing and promotion
- The airline industry
- Holidays with a difference
- Reservations and sales
- Airport departures.
- Arrivals
- A place to stay
- Tourist information services
- Eating out
- Rural tourism
- Attractions and events
- On tour
- Hotel entertainment
- Specialized tourism
- Business travel
- Checking out
Отельный бизнес
Содержание курса:
- Introductions
- The check-in
- The hotel bedroom
- Bathroom and porter
- Services in the hotel
- Location of facilities
- Room services
- Problems and solutions
- Taking bar orders
- In the restaurant
- Places to visit
- Enquiries
- Using the phone
- The check-out
IT
Содержание курса:
- Computers
- Computer architecture
- Computer applications
- Peripherals
- Operating systems
- Graphical user interfaces
- Multimedia
- Networks The Internet
- The World Wide Web
- Websites
- Communications systems
- Computing support
- Data security
- Software engineering
- Recent developments in IT