Потребность в знании бизнес-английского в той или иной мере возникает практически у каждого работника офиса. Гибкость нашей программы позволяет начинать этот курс без всякой специальной подготовки. 

Elementary (Бизнес с нуля). Если Вы не имеете никаких знаний по общему английскому: для Вас предлагается учебник, сочетающий в себе общий базовый курс и базовый бизнес-курс (Oxford Business Basics) и позволяющий сэкономить время и не изучать общий курс отдельно. Вы начинаете говорить и сразу же используете бизнес-лексику, не изучая огромного количества ненужных для Вас слов.

Pre-intermediate. Если Вы владеете базовой грамматикой (простые времена) и небольшим запасом общей лексики, можете в 5-6 предложениях рассказать о себе, но не более того: для Вас предлагается учебник, построенный на базе оксфордского базового бизнес-курса и включающий в себя массу дополнительной информации из более 20 источников о структурах компаний, экономических и юридических аспектах бизнеса, а также такие грамматические элементы, как сложные времена и спецконструкции. 80 % занятия - общение на английском языке.

Intermediate / Upper-intermediate. Если Вы достаточно комфортно чувствуете себя в общем английском, определяете сложные времена, Ваш активный словарь включает 2500-3000 слов и Вам не нужна специализация, для Вас предлагается учебник, вобравший в себя лучшие тексты и упражнения, направленные на расширение бизнес-словаря и спецтерминологии, аспекты делопроизводства, неадаптированные тексты из экономических и юридических газет и журналов, а также такие грамматические аспекты как согласование времен, пассивный залог, модальные глаголы, сослагательное наклонение, инфинитивные конструкции. Все занятия проходят исключительно на английском языке в устной форме.

Специализированные курсы

Учащимся уровня Intermediate / Upper-intermediate мы предлагаем следующую бизнес специализацию:

  • Экономика
  • Маркетинг
  • Банки и финансы
  • Право
  • Туризм
  • Отельный бизнес
  • IT

 Экономика

 Содержание курса:

  • Selling online
  • Companies
  • Planning
  • Managing people
  • Conflict
  • Products
  • Brands
  • Money
  • Advertising
  • Trade
  • Quality
  • Innovation
  • Competition
  • International marketing
  • Risk
  • E-commerce
  • Raising finance
  • Customer service
  • Crisis management
  • Management styles
  • Takeovers and mergers

 Маркетинг

 Содержание курса:

  • SWOT analysis
  • Marketing strategy and the marketing plan
  • Marketing ethics
  • The market environment
  • Legal aspects of marketing
  • Market research
  • New product development
  • Brainstorming
  • Product and service types
  • Product life cycles
  • Selling product and services
  • Branding
  • Brand values
  • Market segmentation
  • Customer needs and behaviour Loyalty programmes
  • Motivation marketing
  • The marketing budget
  • Price
  • Logistics and the distribution chain
  • Merchandising
  • Trade shows
  • Telemarketing
  • Online shopping and mail order
  • Media strategy
  • Sales promotions and displays
  • Logos
  • Public relations and lobbying
  • Advertising techniques, etc

 Банки и финансы 

Содержание курса:

  • Personal banking (designed for the Internet, electronic cash, the One account)
  • Corporate banking (companies and their banks, company accounts, globalization)
  • The banking industry (The European Central Bank, profitable banks, bank mergers)
  • International banking (currency markets, sending money overseas: priority payments, foreign trade)
  • World economics (economic reports, project finance, deflation)
  • Investments (the work of a fund manager, share review, profit from the prophets).

 Право

Содержание курса:

  • The legal system (sources of law: legislation and common law, the court system, civil procedure, tribunals, Europian Union law, etc)
  • Legal professionals (solicitors, barristers, judges, etc)
  •  Legal professionals in practice (money laundering procedures, legalese, etc)
  • Law in practice (formation of company, raising capital by share sale, insolvency and winding up, corporation tax, mergers and acquisitions, etc)
  • Liability (personal injury claim, clinical negligence)
  • Contract (structure of commercial contract; express and implied terms; exclusions, limitations and standard clauses)

 Туризм

 

Содержание курса:

  • What is tourism?
  • World destinations
  • Tour operators
  • Tourist motivations
  • Travel agencies
  • Transport in tourism
  • Accommodation
  • Marketing and promotion
  • The airline industry
  • Holidays with a difference
  • Reservations and sales
  • Airport departures.
  • Arrivals
  • A place to stay
  • Tourist information services
  • Eating out
  • Rural tourism
  • Attractions and events
  • On tour
  • Hotel entertainment
  • Specialized tourism
  • Business travel
  • Checking out

  Отельный бизнес

Содержание курса:

  • Introductions
  • The check-in
  • The hotel bedroom
  • Bathroom and porter
  • Services in the hotel
  • Location of facilities
  • Room services
  • Problems and solutions
  • Taking bar orders
  • In the restaurant
  • Places to visit
  • Enquiries
  • Using the phone
  • The check-out

 IT

 Содержание курса:

  • Computers
  • Computer architecture
  • Computer applications
  • Peripherals
  • Operating systems
  • Graphical user interfaces
  • Multimedia
  • Networks The Internet
  • The World Wide Web
  • Websites
  • Communications systems
  • Computing support
  • Data security
  • Software engineering
  • Recent developments in IT